Tevredenheid zomervakantie 2020

De zomervakantie is nog maar net achter de rug, maar wij staan al te trappelen om de volgende editie voor te bereiden. Daarom waren we heel benieuwd hoe jullie de afgelopen zomervakantie beleefd hebben. Op 3 september stuurden we een tevredenheidsenquête uit naar alle ouders die dit jaar gebruik maakten van onze vakantieopvang. En hier zijn we met de resultaten. 

Met enige trots kunnen we meedelen dat binnen Retie 93% van de ouders tevreden is over de zomervakantie 2020. Enkele pluimen die we op onze hoed mogen steken: vriendelijke begeleiding, kleinschaligheid op maat van kleuters, kinderen komen heel graag.

Hieronder vind je drie grafieken waarop de resultaten van onze tevredenheidsenquête te lezen zijn: 

Ben je tevreden over de opvang tijdens de zomervakantie?
In welke mate voelde je kind zich welkom bij KIKOEN deze zomer?
In welke mate kon je als ouder deze zomer met je vragen & noden terecht?

Met de Net Promotor Score (NPS) meten we de algemene klantentevredenheid bij KIKOEN. Zo kunnen we ons ook vergelijken met andere organisaties. Een gemiddelde organisatie scoort minder +10 op de NPS, terwijl de best scorende organisaties zich situeren tussen de +50 en +80. Met de score van 43 zijn we dus zeker tevreden.

Naargelang de score die gegeven wordt op de Net Promoter-vraag onderscheidt men 3 categorieën van mensen:

  • Promotors = respondenten die een score van 9 of 10 gegeven hebben
  • Passief Tevredenen = respondenten die een score van 7 of 8 gegeven hebben
  • Criticasters = respondenten die een score van 0 tot 6 gegeven hebben

We verwerken de resultaten momenteel met de grootste zorg en gaan ermee aan de slag in concrete acties. Deze zomervakantie was anders dan alle andere. De plaatsen waren door de Corona-maatregelen meer beperkt en dat bleken jullie erg jammer te vinden. Ook onze bereikbaarheid blijkt nog een werkpunt te zijn. We gaan op zoek naar oplossingen om dit te verbeteren en laten nog weten hoe we dit gaan doen.

Dankjewel voor jullie talrijke reacties!