Tevredenheid zomervakantie 2020

De zomervakantie is nog maar net achter de rug, maar wij staan al te trappelen om de volgende editie voor te bereiden. Daarom waren we heel benieuwd hoe jullie de afgelopen zomervakantie beleefd hebben. Op 3 september stuurden we een tevredenheidsenquête uit naar alle ouders die dit jaar gebruik maakten van onze vakantieopvang. En hier zijn we met de resultaten. 

Met enige trots delen we mee dat in Olen 97% van de ouders tevreden is over de zomervakantie 2020. Enkele pluimen die we op onze hoed mogen steken: vriendelijke begeleiding, warme welkom en kinderen die heel graag komen

Hieronder vind je drie grafieken waarop de resultaten van onze tevredenheidsenquête te lezen zijn: 

Ben je tevreden over de opvang tijdens de zomervakantie?
In welke mate voelde je kind zich welkom bij KIKOEN deze zomer?
In welke mate kon je als ouder deze zomer met je vragen & noden terecht?

Met de Net Promotor Score meten we de algemene klantentevredenheid bij KIKOEN. Zo kunnen we ons ook vergelijken met andere organisaties. De best scorende organisaties situeren zich tussen de +50 en +80. Met de score van 58 zijn we dus heel blij. Dit ligt helemaal in lijn met de score van vorig jaar (58).

Naargelang de score die gegeven wordt op de Net Promoter-vraag onderscheidt men 3 categorieën van mensen:

  • Promotors = respondenten die een score van 9 of 10 gegeven hebben
  • Passief Tevredenen = respondenten die een score van 7 of 8 gegeven hebben
  • Criticasters = respondenten die een score van 0 tot 6 gegeven hebben

We verwerken de resultaten momenteel met de grootste zorg en gaan ermee aan de slag in concrete acties. Met de positieve punten in ons achterhoofd pakken we met veel enthousiasme de verbeterpunten aan:

Door Corona was het jammer genoeg niet mogelijk om alle opvangvragen te beantwoorden deze zomer. We begrijpen dat we hierdoor gezinnen in de kou lieten staan. We hopen dat we dit in de toekomst kunnen vermijden. In de herfstvakantie zullen we alvast niet werken met vaste bubbels zodat we meer kinderen kunnen opvangen.

Een tweede aandachtspuntje is de bereikbaarheid van ons administratief centrum.  We zijn er ons van bewust dat we via GSM niet gemakkelijk te bereiken zijn. De oorzaak hiervan is te weinig straling van de zendmast, maar hiervoor is een oplossing in de maak. De vaste lijn gebruiken, belooft alvast meer succes.

We zetten nog eens graag op een rijtje wie je kan bereiken voor welke zaken:

<p>Nathalie Swolfs</p>

Nathalie Swolfs

Teamcoach Olen centrum & Willem Tell
0488 67 23 04

nathalie.swolfs@kikoen.be

<p></p>

Alles over kinderen en vragen over de opvanglocaties in Olen centrum

<p>Saartje Smedts</p>

Saartje Smedts

Administratief medewerker
014 26 05 60

saartje.smedts@kikoen.be

<p></p>

Alles over inschrijvingen, gebruik I-school & facturen

<p>Ruben De bruyn</p>

Ruben De bruyn

Teamcoach OLV & SJO
0476 48 51 88

ruben.debruyn@kikoen.be

<p></p>

Alles over kinderen en vragen over de opvanglocaties Onze Lieve Vrouw Olen & Sint Jozef Olen

Dankjewel voor jullie talrijke reacties!