De cijfers in Olen
Met enige trots delen we mee dat in Olen 88% van de ouders tevreden is over de zomervakantie 2025. Enkele pluimen die we op onze hoed mogen steken: we deden leuke activiteiten & kinderen spelen op mooie & gekende locaties.
Hieronder vind je drie grafieken waarop de resultaten van onze tevredenheidsenquête te lezen zijn:

Ben je tevreden over de opvang tijdens de zomervakantie?

In welke mate voelde je kind zich welkom bij KIKOEN deze zomer?

In welke mate kon je als ouder deze zomer met je vragen & noden terecht?
Algemene klantentevredenheid
Met de Net Promotor Score meten we de algemene klantentevredenheid bij KIKOEN. Zo kunnen we ons ook vergelijken met andere organisaties. De best scorende organisaties situeren zich tussen de +50 en +80. Met de score van 38 zijn we tevreden, maar het is een daling ten opzichte van vorig jaar (55).
Naargelang de score die gegeven wordt op de Net Promoter-vraag onderscheidt men 3 categorieën van mensen:
- Promotors = respondenten die een score van 9 of 10 gegeven hebben
- Passief Tevredenen = respondenten die een score van 7 of 8 gegeven hebben
- Criticasters = respondenten die een score van 0 tot 6 gegeven hebben

En nu?!
We verwerkten de resultaten met de grootste zorg en gaan ermee aan de slag in concrete acties. Met de positieve punten in ons achterhoofd pakken we met veel enthousiasme de verbeterpunten aan:
-
Meer aandacht voor allerkleinsten
-
concreet: altijd samen met het kindje binnengaan en rugzakje wegzetten, oppakken en troosten indien nodig
-
Uitbreiden (buiten)aanbod voor kleuters
-
Visueel maken wie er aan het werk is
-
-
Meer aandacht voor kinderen met een zorgnood door over de Olense KIKOEN-locaties heen beter af te stemmen voor de vakantie
- Aandacht voor ouders: nog meer ingebed in draaiboek: begeleider die administratie voor zijn rekening neemt spreekt alle ouders aan met een klein feitje over de dag.
- We stellen onze regels & afspraken op punt, zodat deze voor alle begeleiders en de kinderen duidelijk zijn.
- We vergroten de herkenbaarheid van medewerkers door foto's op te hangen en hen voor te stellen via Facebook.
Dankjewel voor jullie reacties! We gaan met de feedback aan de slag!