Tevredenheid zomervakantie 2025

Met enige trots delen we mee dat in Grobbendonk 92% van de ouders tevreden is over de zomervakantie 2025. Enkele pluimen die we op onze hoed mogen steken: we deden leuke activiteiten, we hebben geweldige begeleiding en kinderen zijn enthousiast, komen graag & voelen zich thuis. 

Hieronder vind je drie grafieken waarop de resultaten van onze tevredenheidsenquête te lezen zijn: 

Ben je tevreden over de opvang tijdens de zomervakantie?
In welke mate voelde je kind zich welkom bij KIKOEN deze zomer?
In welke mate kon je als ouder deze zomer met je vragen & noden terecht?

Met de Net Promotor Score meten we de algemene klantentevredenheid bij KIKOEN. Zo kunnen we ons ook vergelijken met andere organisaties. De best scorende organisaties situeren zich tussen de +50 en +80. Met de score van 62 zijn we dus heel erg blij. Het is echter wel een daling t.o.v. de score van vorig jaar (78).

Naargelang de score die gegeven wordt op de Net Promoter-vraag onderscheidt men 3 categorieën van mensen:

  • Promotors = respondenten die een score van 9 of 10 gegeven hebben
  • Passief Tevredenen = respondenten die een score van 7 of 8 gegeven hebben
  • Criticasters = respondenten die een score van 0 tot 6 gegeven hebben

 

We verwerken de resultaten momenteel met de grootste zorg en gaan ermee aan de slag in concrete acties. We focussen hierbij vooral op onze Bouwelse werking. Onderstaande acties zijn een samenvoeging van de resultaten van de tevredenheidsenquête, evaluatie met het team en evaluatie met jobstudenten:

  • Wij willen in de toekomst meer structuur bieden in onze werking. We weten immers dat structuur en duidelijke verwachtingen voor rust en voorspelbaarheid zorgen, waar uiteindelijk alle kinderen baat bij hebben. Ook voor de begeleiding werkt het fijner wanneer we samen aan hetzelfde zeil trekken.
    We zullen daarom inzetten op een duidelijker dagverloop en gezamenlijk gedragen afspraken, en bewuster omgaan met onze (nieuwe) infrastructuur en inrichting.   
  • Daarnaast willen we ons (buiten)aanbod uitbreiden en blijven zoeken naar hoe we kinderen kunnen boeien met de materialen die we aanbieden en de activiteiten die we organiseren (speelsetting en spelimpulsen).