De cijfers in Balen
Met enige trots delen we mee dat in Balen 84% van de ouders tevreden is over de zomervakantie 2025. Enkele pluimen die we op onze hoed mogen steken: we organiseerden leuke activiteiten & we hebben fijne, lieve begeleiders.
Hieronder vind je drie grafieken waarop de resultaten van onze tevredenheidsenquête te lezen zijn:

Ben je tevreden over de opvang tijdens de zomervakantie?

In welke mate voelde je kind zich welkom bij KIKOEN deze zomer?

In welke mate kon je als ouder deze zomer met je vragen & noden terecht?
Algemene klantentevredenheid
Met de Net Promotor Score meten we de algemene klantentevredenheid bij KIKOEN. Zo kunnen we ons ook vergelijken met andere organisaties. De best scorende organisaties situeren zich tussen de +50 en +80. Met de score van 31 zijn we nog net tevreden, maar het is een daling ten opzichte van vorig jaar (51).
Naargelang de score die gegeven wordt op de Net Promoter-vraag onderscheidt men 3 categorieën van mensen:
- Promotors = respondenten die een score van 9 of 10 gegeven hebben
- Passief Tevredenen = respondenten die een score van 7 of 8 gegeven hebben
- Criticasters = respondenten die een score van 0 tot 6 gegeven hebben

En nu?!
We kregen heel wat positieve feedback, wat heel fijn om lezen was. Natuurlijk zijn er ook enkele werkpunten naar boven gekomen, die we met veel zorg omzetten tot actiepunten:
- We zetten in op een beter onthaal en op meer feedback over het dagverloop bij het afhalen van de kinderen. Bij kinderen met extra zorgnoden zullen we hier extra aandacht voor hebben.
- We blijven inzetten op het aanbieden van leuke activiteiten & een extra speelaanbod.
- We bekijken ons draaiboek opnieuw & maken afspraken rond taken van begeleiders. We geven extra aandacht aan het volgen van het draaiboek, zodat elke begeleider een duidelijke taak heeft en deze ook werkelijk uitvoert.
Dankjewel voor de eerlijke reacties! Wij gaan aan de slag met de feedback!